26 Ekim 2011 Çarşamba

Building Bloggers&Designers Projesinde Tasarımcım SERAP POLLARD

Daha önceki yazılarımda Building Bloggers&Designers projesinden size bahsetmiştim. Benim eşleştiğim tasarımcı Serap Pollard. Kendisi Londra yaşıyor bu yüzden internet aracılığıyla görüşürüyoruz ama 1 Kasım'daki Building buluşmasında bir araya geleceğiz.

Size Serap Pollard ve Serap Pollard London Markasını tanıtmak için ufak bir röportaj gerçekleştirdik.

Serap Pollard

Londra Maceranız nasıl başladı?

2000 yılında Marmara Üniversitesi güzel sanatlar fakültesinden mezun olduktan sora anladım ki mesleğimde ilerleyebilmek için eğitimime devam etmeli yabancı dilimi geliştirmeli ve diğer ülkelerde moda alanında neler yapılıyor bunu görmeliyim. Biraz araştırdım; dünya çapında unlu modacilarin birçoğu London College Of Fashion ve Central Saint Martins’de eğitim almışlar. Benimde yerimin Londra olduğuna karar verdim ve Londra’ya taşındım.

İngiltere'deki çalışma hayatınızdan bahseder misiniz?

Birçok firmada çalıştım Londra’da.  En son Laura Ashley’de 5 sene çalıştım. İngiltere’de her iş grubunun kendi konusunda ajansları vardır. Örneğin; Moda Tasarımcı iseniz onunla ilgili birçok ajans vardır. Benim CV ajanslarda vardı. Sürekli ararlar farklı is imkânları sunarlardı. Bulunduğum firmadan memnun olduğum için hiçbiri ile ilgilenmedim. Ve bir gün Laura Ashley’ de böyle bir pozisyon var ister misiniz diye teklif geldi. Ben de bir görüşeyim diye düşündüm. Mülakatta üç müdür vardı. 1 saat soru cevap bilgi testi vs. sonunda hepsi müthiş sevdi beğendi ve bana hemen isi teklif ettiler. Başka adayları görmeye gerek yok, lütfen bize evet deyin dediler. Bende çok beğendim çalışma şekillerini ve bana verilen değeri. Evet dedim :)  ve sonrasında 5 sene çalıştım. Hala bana geri don diye teklif ediyorlar. Buda benim onlarda bıraktığım güzel etkiyi gösteriyor.

Serap Pollard London

 
Serap Pollard London markasının tarzı nedir? Tarzınızın oluşmasındaki etkenler neler?
 
Ben yaklaşık 11 senedir Güney batı Londra’da yaşıyorum. Çok merkezi fakat bir okadar da doğa ile iç içe olan bir yer. Etrafınızda gördüğünüz her şey size yasama sevinci veriyor. Buradaki kadınlar hoş giyinen özen gösteren, kaliteyi bilen ve taşıyan, yarınlarından korkuları olmayan, genelde 30 yaş civarı annelerdir. Şık görünmeyi fakat bir okadar da rahat giyinmeği severler. Tasarımlarım bu gruba uygun ve onlara hitap eden giysiler. Yani ben ve arkadaşlarım :)

Serap Pollard London markası nasıl oluştu?
Benim Moda ve tekstil piyasasında 15 senelik bir geçmişim ve tecrübem var. Laura Ashley’den çocuklarımla daha fazla birlikte zaman geçirebilmek için ayrıldım.
Fakat Türkiye’deki üniversite hocalarım olsun, Laura Ashley’deki müdürlerim olsun, arkadaşlarım, ailem, etrafımdaki herkes bana neden bu kadar tecrübeyi kullanarak kendi markanı kurmuyorsun diyerek beni teşvik ettiler. 10 ay kadar önce karar verdim ve araştırmaya temellerini hazırlamaya başladım. 5 ay önce ilk 6 parçalık az sayıda olan SS 2011 koleksiyonumu hem piyasayı test etmek hem de kendimi denemek adına çıkardım. Çok ilgi gördü ve beğenildi. E tabi bu güzel gelişmeler bana müthiş enerji verdi. Geçen ağustos ayında son koleksiyon için kolları sıvadım. 

Serap Pollard London

Tasarımlarınız hangi kitleye hitap ediyor?
Kalite çıtam çok yüksek. Kullandığım kumaşlar genelde ipek, pamuklu, yündür. Yani doğal ürünler. Şuanda Chelsea College of art and design ‘ da organik ve doğal tekstil üzerine MASTER yapıyorum. Araştırmalarımı koleksiyonlarıma yansıtıcım ve ileriki sezonlarda organik ürünlere daha çok yer vereceğim.

İlerleyen dönemlerde ki planlarınızdan bahseder misiniz? 
Serap Pollard London önümüzdeki sene içerisinde bütün İngiltere’de tanınmış olacak. Ondan sonraki sene Fransa ile çalışmayı planlıyorum.

Türkiye’de bir çok butikten ürünlerime yer vermek istiyorlar. Fakat şuan için benim amacım birçok butikte çalışıp acil para kazmak değil. Çünkü bunların takibine şuan yetişemem. O nedenle simdi daha çok tanıtıma ve tasarımlarıma ağırlık veriyorum. Şuan için Türkiye’de iki butik yeter diye düşünüyorum. Building  Galata’da ve Building’in Akmerkez’de ki Fashion Pop-Up mağazasında tasarımlarım yer alıyor.

Serap Pollard London

Tarzını beğendiğiniz isimleri öğrenebilir miyiz?
Cheryl Cole, Victoria Beckham, Kylie Minogue, Maria Sharapova …. Sizde fark ettiyseniz gibi female female. Yani kadınsı çizgilerden hoşlanıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Top Slider

Portfolio

Channels

Trend Tags

Contact

Ad

E-posta *

Mesaj *

Pages

Channels

Channels

Channels

Blog Archive

Bu Blogda Ara

Carousel